Není-li přítomna dostatečná motivace, uspokojivé učení ve škole pravděpodobně neproběhne.
S nedostatkem motivace si psychologie neví moc rady. Psychologové sami jedou podle pravidla: „Chytrému (rozumějte motivovanému) napověz. Hloupého (totiž nemotivovaného) kopni.“ Takže když někdo neví, jestli se chce léčit, tak psycholog pokrčí rameny a odvrací zrak. Tento luxus je učitelům odepřen. Když má dítě poruchy motivace, všichni se zle koukají na učitele, že ho nedokáže motivovat pro svůj předmět. Rodiče sami chodí a říkají, že matematika je zbytečnost, a pak má učitel předstoupit před jejich děti a nadchnout je pro Pythagorovu větu.
Postoj ke vzdělání se od dob Rakouska-Uherska se velmi proměnil. Lidi stojí o jalové tituly nepodložené vzděláním, o znalosti samotné ale jeví pramalý zájem. Co za této konstelace může dělat učitel?
A nejen to se dozvíte na workshopu.
LEKTOR: PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.
KDY: 7. 1. 2020, 12:30 – 15:30 hodin
KDE: ZŠ Kostelní nám. 21, Moravská Třebová, 2. patro fyzikální učebna
Na přednášku je nutné se přihlásit zde
Akce je pro účastníky zdarma.
Více o projektu najdete na www. mapmtj.cz